Veilig op de fiets met Fietsmodus

20-10-2015

Bij maar liefst 1 op de 5 fietsongelukken waar een jongere bij betrokken is, speelt het gebruik van een smartphone een rol. Elk jaar raken hierdoor honderden jongeren gewond. Een derde van de jongeren in de leeftijd van 12 tot 21 jaar zegt regelmatig gebruik te maken van de smartphone tijdens het fietsen.

Fietsmodus spoort jongeren aan tot veiliger gedrag. Om ze hiertoe te verleiden stelt Fietsmodus beloningen in het vooruitzicht wanneer ze hun telefoon niet gebruiken op de fiets.

App tegen appen

De app houdt bij hoeveel kilometer je fietst zónder je smartphone aan te raken. Zo spaar je punten. Als je ‘m aanzet  ontvang je wel nog steeds alle berichten en oproepen, maar blijft het scherm zwart. Heb je de app een week gebruikt en voldoende ‘smartphonevrije’ kilometers gefietst, dan maak je kans op mooie prijzen.

Ziggo stelt dit najaar 3 Ajax Dug-Out Seats-arrangementen beschikbaar. Samen met een vriend, je vader, je opa of wie je dan ook wilt meenemen, kunnen winnaars naar een wedstrijd van Ajax. Ze worden met een hapje, drankje en presentje ontvangen in de Ziggo Sports Bar en welkom geheten door Peter Heerschop, Vigo Waas, Kenneth Perez of Ronald de Boer. En boven alles zitten ze tijdens de wedstrijd pal aan het veld en naast de spelers! Na de wedstrijd volgt nog een nabeschouwing.

Klanten worden op de campagne gewezen via sociale media. Fietsmodus is een gezamenlijk initiatief van de Ministerie van Infrastructuur en Milieu, KPN, T-Mobile, Vodafone en Ziggo.

Mediatheek

Sluit